13/12/07

BONES LECTURES AL NADAL


EN VACANCES GAUDIR DE LA LECTURA ÉS EL NOSTRE DESIG.

LES LECTURES DE SEMPRE, LES CLÀSSIQUES, ELS LLIBRES QUE PODEM LLEGIR PER PRIMERA VEGADA O TORNAR A LLEGIR, ACÍ TENIU ALGUNS QUE ENS HAN FET GAUDIR A NOSALTRES:




EN CASTELLÀ:

* "EL CAMINO" Miguel Delibes

* "EL SIGLO DE LAS LUCES" Alejo Carpentier

* "TIEMPO DE SILÉNCIO" Luís Martín Santos

EN VALENCIÀ:

*El llibre de poemes "DESGLAÇ" Maria Mercè Marçal

T'estimo perquè sí. Perquè el cos m'ho demana.
Perquè has vingut de l'ona sense ordre ni concert.
Perquè el brull del boscatge t'enrama la cabana
sense panys ni bernats, en un desvari verd.

Perquè vull. Perquè em xucla la rel de la follia.
Perquè és l'amor, dallat, que ha granat el meu llit.
Perquè duc, ben reblat, el bleix de l'escorpit
que provoca el salobre i encrespa la badia.

Perquè sóc massa fràgil per bastir l'aturall
a la marea viva que em nega a l'endeví.
Perquè sóc massa forta perquè em blegui un destí
que han signat, sense mi, les busques de l'estrall.

Perquè l'aigua més fonda no vol ni pau ni treva
i pregona ben fort que sóc d'estirp romeva.

..............

Company, mosseguem la vida!
Que l'amor ens ragui els llavis:
Farem un pacte de sang
quan la lluna plena s'ablami!

Farem un pacte de sang,
una conjura de ràbia
que ens faci estalvis del seny
que ens té la soga filada!

Company, mosseguem la vida
sota la lluna granada.